Az enyhülő idő mindig kedvez a vírusoknak és baktériumoknak, ugyanis a nedves, nyálkás, de egyre melegebb időben sokkal gyorsabban tudnak szaporodni és terjedni. Nem csoda, hogy az őszi és a tavaszi időben van a legtöbb ember az orvosi rendelők várótermeiben. Hogy elkerüljük a zsúfolt várótermet, nagy hangsúlyt kell fektetni az immunerősítés megkezdésére.

Télen a szervezetünk vitamin raktárai eléggé kimerülnek, mivel az ilyenkor kapható zöldségek és gyümölcsök jórészt üvegházban termesztettek, és vitamintartalmuk messze lemarad a nyáriakétól. Az immunerősítés történhet természetes anyagokkal és mesterségesen előállítottak segítségével. Az interneten keresgélve számos immunerősítő koktél receptet lehet találni, aminek általában a citrom, gyömbér, fahéj és hagyma nagyon gyakori összetevői. Ezeken kívül érdemes megemlíteni a csírákat, mint rendkívüli vitamin és ásványianyag forrás. A csírák egyre népszerűbbek, ugyanis otthon is könnyedén lehet termeszteni őket, és pár nap után fogyaszthatjuk is az egyik legjobb immunerősítő ételt. A különböző csírák különböző vitaminokat tartalmaznak. A lucernacsírát azonban nevezhetjük az immunerősítés csúcsának, ugyanis található benne A, B-komplex, C, D, E vitamin, ezen kívül kálium, szilícium, foszfor és kalcium is. Ezen kívül mind a 8 esszenciális aminosav jelen van. Magas fehérjetartalma és lúgosító hatása pedig még értékesebbé teszi. De érdemes kipróbálni a retek, bab, zsázsa, brokkoli és repce csírákat is, mert ezekben is számtalan értékes anyag található az immunrendszerünk számára. A gyógyszertárakban is lehet kapni különféle immunerősítő szereket. Vannak cseppformában, kapszulaként és tablettaként bevehetők, és a patikusok általában szívesen adnak tanácsot, hogy melyiket érdemes megvenni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük