A cikksorozat első részében érintőlegesen esett csak szó a kulcsszavakról. Ez egy olyan kifejezés, amiről oldalakat lehetne írni, a reklámügynökség Budapesten oldalán is több cikket találhatunk a témában. A lényegét összefoglalva kulcsszónak nevezzük azokat a szavakat, vagy kifejezéseket, amelyeket az emberek a leggyakrabban használnak akkor, ha az iparágunkra jellemző szolgáltatásokat, vagy termékeket keresnek. minden vállalkozás, aki a digitális térből is bevételt kíván generálni céljai közt szerepel, hogy ezekre a kulcsszavakra a lehető legjobb helyezést érje el a keresők találati listáján. Ugyanis a digitális ügynökség szerint és a józan paraszti és alapján is minél több felhasználó számára jelenik meg az oldalunk a kereső első javasolt találatai között, annál többen kattintanak majd az oldalunkra és ha ott megtalálják azt az információt, terméket, szolgáltatást amit keresnek, akkor könnyen vásárlóinkká, visszatérő olvasóinkká válhatnak. Azonban a reklámügynökség Budapest felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy nem elegendő csupán a kereső találati listájában jó helyen szerepelni. Bár tény, hogy ez is egy hosszútávú keresőoptimalizálási folyamat eredménye és a fenntartásáért is sokat kell dolgozni. De sokan elfelejtik, hogy ezen találatok felett akár több fizetett hirdetési ajánlat is megjelenhet. Öt ilyen fizetett Google reklámpedig azt jelenti, hogy még ha az első helyen is állunk a keresési listán, a fizetett hirdetések végett a hatodik helyre szorulunk. Tehát a digitális ügynökség szerint mindenképpen érdemes fontolóra venni, hogy céljainkhoz és a rendelkezésünkre álló marketing költségkerethez mérten áldozzunk valamennyi összeget a vállalkozásunk számára megfelelő fizetett hirdetések megjelenítésére is.