Milyen döntések alapján tesszük meg köreinket egy bevásárló helyen mi alapján vásárolunk?
Ki gondolná, de a legtöbb döntésünket érzések és szokások alapján hozzuk meg, már mint ha vásárlásról van szó. Ha bemegyünk egy üzletbe, a régi szokások alapján haladunk át a sorok között. Éppen ezért olyan zavaró, ha egy új koncepció szerint átrendezik a boltot és hirtelen nem ismerjük ki magunkat a polcok között. Sőt, nem elég,hogy a megszokott séma alapján vásárolunk, de a termékválasztás is a szokásaink alapján történik. Vagyis azt a márkát vesszük meg újra és újra, amit már ismerünk és nem szívesen próbálunk ki valami számunkra újat. Ezt hívják a szakemberek felismerési szabálynak. Tehát a felismerési szabály szerint, bár lehet,hogy az új márka pénztárca kímélőbb vagy jobban kielégítené az igényeinket, mégsem adunk neki esélyt addig, amíg lehetőségünk van egy ismerős márkát választani. Így gyorsabb a vásárlás, nem kell a termék címkéjét böngészni, latolgatni, hogy vajon tényleg jobb -e az új márka a régi, már ismerősnél vagy csak a reklámja meggyőzőbb. Így nem kockáztatunk, és később sem kell a lehetséges csalódás miatt aggódnunk.