Olyan sok szó esett már az online hirdetések fontosságáról és jelentőségéről, hogy úgy gondoltuk, szentelünk egy rövid bejegyzést, amely arról szól, hogy miért is éri meg a marketing költségek nagyobb hányadát online hirdetések futtatására és online kampányokra költeni. Az éves szinten rendelkezésre álló marketing költségek cégenként eltérőek. Vannak, akik kisebb büdzséből kell, hogy gazdálkodjanak. Ezért se mindegy, hogy az elköltött összeg hogyan, s miként térül meg. Bár a hagyományos és az internetes marketing céljai és célkitűzései hasonlóak, de amíg a hagyományos marketing legtöbbször földrajzilag korlátozott, és ritkán ad közvetlen visszajelzést a fogyasztóktól, addig az internet világa szinte korlátlan és akár azonnal számokban mérhető visszajelzéseket ad. Interneten azonnal kapcsolatot tudunk teremteni a fogyasztókkal és ezt az előnyt pedig vétek lenne nem kihasználni. Sokkal pontosabban mérhető és szinte azonnal elemezhető, hogy az adott reklámkampányra fordított összeg milyen hatékonyan térül meg. További előnye, hogy sokkal rugalmasabb is az offline hirdetésekkel szemben, hisz gondoljunk csak bele: egy havi nyomtatott lapban való megjelenést a nyomdába adás után már nem módosíthatunk, egy online indított social média hirdetést viszont ha úgy látjuk, hogy nem hozza a várt eredményt, bármikor leállíthatunk, vagy akár újra is indíthatunk, ha úgy látjuk, hogy remekül prosperál.