Sok online ügynökséghez fordulnak azzal a kéréssel a vállalkozások, hogy legyen a holnapjuk, vagy webáruházuk mobilra is optimalizált. Először is tisztázzuk, hogy mi az a mobilra optimalizálás? Ha a honlapunkat vagy webáruházunkat bármilyen okos eszközön (legyen az telefon, vagy tablet) is élvezhetően tudják böngészni az érdeklődők. Számítógépen és laptopon a monitorok mérete miatt teljesen más elvárásoknak kell megfelelnie egy oldalnak. Ha a design nem is változik, az elrendezés és a navigációt biztos, hogy a kis képernyők méretéhez kell igazítani. Ha van céges weboldalad és figyeled a statisztikákat, abból is kiderül, amit a reklámügynökség szakemberei már régóta tudnak, hogy az emberek egyre nagyobb hányada okostelefonon keresztül böngészi a honlapokat. Az elemzések sok esetben azt mutatják, hogy ez az arány akár 50% fölé is emelkedhet. Érdemes tehát megfontolni a reklámügynökség javaslatait, miszerint az okostelefonra való optimalizálást nem éri meg halogatni. Ha sikeresek akarunk lenni az online világan, érdemes ezt a feladatot előre vennünk a teendőink listáján. Az online ügynökségek szerint, akik halogatják a honlapjuk átalakítását sok érdeklődőtől és vevőtől esnek el, akik lehet, hogy az első negatív élmény után többet már nem keresik fel webáruházunkat.