A keresőoptimalizálás nem más, mint hogy az általunk működtetett weboldal a legmegfelelőbb kulcsszavakkal legyen feltöltve, hogy potenciális vásárlóink számára könnyen megtalálható legyen.
Amikor megfogalmazódik a vágy egy termék iránt, vagy szeretnénk megoldást találni egy problémánkra, az első dolog, hogy rákeresünk a Google-ben. Ilyenkor azt a kulcsszót használjuk, ami a leginkább lefedi az általunk keresett terméket, illetve problémát. Minél relevánsabbnak ítéli meg a Google a weboldalunkat, annál előrébb fogja sorolni a találatok között. A cél pedig természetesen legelöl lenni. Napjainkban a legtöbbször a mobiltelefonunkat használjuk keresésre, így a mobilos keresőoptimalizálás nem elhanyagolható. Minden vállalatnak érdemes erre odafigyelnie és a weboldalt mobiltelefonon is könnyen olvashatóvá és kezelhetővé tenni. A Google ezt is figyeli és ez is segít az előrébb sorolásban. A közösségi oldalaknak is kiemelkedő szerepe van a keresőoptimalizálásban, ugyanis ebben az esetben azt figyeli a Google, hogy milyen a közösségi médiában a cég megítélése és hány megosztást tud generálni.