Nem hiába az év egyik legkiemeltebb hirdetési időszaka a Karácsonyt megelőző néhány hét. Ilyenkor mindenkit elkap az ünnepi hullám és hangulat és sokan ész nélkül vásárolják a hasznos, vagy kevésbé hasznos ajándékokat. Egy reklám ügynökség is tudja, hogy van, akinek igen hosszú a listája, hogy kiknek kell kisebb ,nagyobb ajándékot vennie. A magyar reklámügynökségek igyekszenek olyan tartalmakat gyártani, amik segítségére lehetnek az embereknek, hogy kinek milyen ajándékot vegyenek. Ilyenkor is szeretjük a gyors megoldásokat és ha lehet, ne egy plázában sorban állva kelljen hozzájutnunk a kiválasztott termékekhez. Az online világban és a webáruházak elterjedésével ma már tényleg megvalósítható az, hogy ki se kelljen mozdulnunk a szobánk melegéből, minden, de tényleg minden házhoz jön. A reklám ügynökség egyik fő feladata az, ha van 40 karácsonyfadíszt árusító cég, akkor az emberek jó eséllyel azt a céget találják meg elsőként, aki a magyar reklámügynökségek partnere. Ilyenkor nagyobb bennünk a hajlandóság, hogy többet költsünk és esetleg nem csak ajándékba vegyünk dolgokat, hanem magunkat is meglepjük, megajándékozzuk valamivel, amire már lehet, hogy régóta vágyunk. Számos eszköz és módszer van arra, hogy a forgalomterelés hogyan érhető el, például jókor kell lenni jó helyen, pont abban a mikropillanatban elérhetővé tenni a portékánkat, amikor a potenciális ügyfelünkben megfogalmazódott a vágy és igény rá.