A japán emberek és a japán piac is teljesen máshogy működik, mint ahogy azt általánosságban gondolnánk. A marketing szakemberek jó, ha felkészülnek erre és nem a saját kárukon tapasztalják ezt meg. Bár a japánok is nyitottak és érdeklődők, azért nem minden márka, ami más országokban sikert sikerre halmoz, találja meg a számításait a japán piacon. A marketing csapat elsődleges feladata talán az, hogy mérje fel a piacot, hiszen ebből ismerhetők meg az emberek valódi igényei. Ha ez megtörtént és kirajzolódott a kép, a marketing szakemberek elkezdhetik a munkát, de szigorúan csak a kutatási eredményeket alapul véve, ahhoz igazodva. Sokszor azonban nem is az adott cég termékével van a baj, hanem a társadalmi szokások, hagyományok, a múltban gyökerező emlékek miatt közömbösek, vagy elutasítók a japánok egy-egy termékkel szemben. Hogy egy konkrét példát is említsünk a Nestlé is szeretett volna kivenni a részét az egyre növekvő japán piacon, de az elvárható profit helyett az értékesítése fokozatosan csökkent, mígnem teljesen összeomlott. A marketing csapat végül rájött, hogy a gyermekkori tapasztalatok befolyásolják az ember felnőttként való viselkedését, mivel Japánban a teát évezredek óta isszák, a kávé fogyasztása viszont nagyon ritka volt, ezért volt elhanyagolható és sikertelen a Nestlé kezdeti próbálkozása. Ezért is kezdtek egy lassú, de kitartó marketing stratégia megvalósításába, amely viszont hosszú távon már sikeresnek bizonyult és a Nestlé termékei és kávékínálata meghódította a Japán piacot.