Bármely márka életében a kezdetektől fogva fontos, hogy jó benyomást keltsen a potenciális célközönsége körében, és hogy minél több lojális vásárlót győzzön meg arról, hogy a boltok sorait járva az ő termékeit emelje le majd a polcról és ne a konkurens cégekét. Természetesen ehhez kiváló minőségű termékeket kell gyártania. De mi a helyzet, ha az adott márka még ismeretlen a fogyasztók körében és csak kevesen próbálták ki azt? A márkamegjelenés, tehát a külső vizuális jegyek, úgy, mint a csomagolás, a szlogen, a logó a használt színei sokat tehetnek azért, hogy ki akarjuk próbálni az adott terméket. Egy cég a marketing jól bevált eszközeit használja arra is, hogy felkeltse az emberek figyelmét, akár online, akár offline. A márka imázs, a hírnév, a piaci státusz a későbbiekben is fontosak, tehát ezért a márkának folyamatosan tennie kell. A márkamegjelenés fontossága elvitathatatlan, a márkaépítés stratégiailag egy nagyon lényeges folyamat. Ennek egységesnek és következetesnek kell lennie, főleg ha egy világmárkáról van szó. A reklámokban és hirdetésekben is jelenjen meg, vagy hangozzon el például a szlogen. Ha sokszor halljuk és látjuk az adott márkát, akkor egy idő után ezen külső ismertető jegyek alapján is képesek leszünk automatikusan beazonosítani majd.