június 22

Mit tegyél a nem kívánatos kommentekkel?

Mára az internetes kommentelés és véleménynyilvánítás világkorát éri. Sajnos nem jó értelemben. Nem tudni pontosan, hogy a pandémia, a bezártság, az emberekben egyre növekvő feszültség miatt, de egyre több a gyűlölködő, sértő, nyilvánosan, mindenki szeme láttára beszólógatós, kioktatós véleménynyilvánítás a különböző közösségi média felületeken. Mintha az emberek elfelejtették volna, hogy a virtuális világban ugyan úgy elvárható az egymás iránti tisztelet és a kulturált eszmecsere. Mert az építő kritikával és kulturált vitával szerintünk nincsen baj. Viszont sokan a közösségi média oldalakon hamis névvel, hamis profillal, legtöbbször valós személyt ábrázoló kép nélkül, az ismeretlenség homályába burkolódzva finoman szólva is durva dolgokat írnak egymásnak. A szabad véleménynyilvánítás mindenkit megillet. Akár élő szóban, akár virtuálisan a közösségi média oldalakon teszi ezt. Viszont ez senkit sem hatalmaz fel arra, hogy trollkéntbelekössön és bántsa a másikat. A közösségi média platformok tulajdonosainak ez ismét egy olyan fejtörést okozó probléma, amira még nem találták meg a választ. Mert szinte lehetetlenség ezt kontrollálni több millió felhasználó esetében.  Bejelentheted, de jobb, ha saját kezedbe veszed az irányítást és beállítod például a káromkodás szűrőt, letörlöd a hozzászólást és tiltod az oldaladról az ilyen formában megnyilvánuló felhasználót. Sokszor a legártatlanabbnak tűnő bejegyzések alatt is vérre menő viták alakulnak ki, amit egy jó érzésű ember fel sem fog, hogy mire fel ez az iszonyú agresszív és frusztrált hozzáállás és megnyilvánulás.


Copyright 2021. All rights reserved.

Posted 2021-06-22Szerzőnemadmin in category "Szolgáltatás